Лідер

Оранжевий колір - "Лідер” спрямований на розвиток організаторських здібностей, вміння дітей відстоювати свою точку зору, формувати світогляд, прагнення змінити своє життя на краще, згуртування однодумців навколо спільної справи, адже лідер – це людина, котра йде попереду і здатна повести за собою інших.В рамках напрямку «Лідер» проводились заняття з навчання активу управлінської діяльності, анкетування на виявлення лідерів самоврядування. Члени дитячої організації брали активну участь в акції «Кроки до Перемоги», «Вахта пам'яті», у всіх шкільних колективно-творчих справах . 


Принципи роботи лідера учнівського самоврядування 
„10 законів гарного лідера"
1.    Я - лідер, і я відповідаю за кожен вчинок своїх підлеглих.
2.    Я зобов'язаний(на) прислухатися до думки кожного учня школи.
3.    Я вихований(на), працьовитий(на), толерантний(на).
4.    Я повинен бути в курсі всіх подій, які відбуваються в школі.
5.    Я в першу чергу раджу, а потім - контролюю і караю.
6.    Я ввічливий терплячий і стриманий.
7.    Я відповідальний(а) і твердий(а) в своїх переконаннях
8.    Я справедливий(а) і людяний(а).
9.    Я творчо підхожу до всіх справ, я з гордістю ношу звання лідера.

10.          Я завжди посміхаюсь - дарую гарний настрій своїм друзям та  товаришам!!!
 


 Анкета на виявлення схильності учня до лідерства
 Прізвище та ім`я_________________ ______клас.

1. Чи правда, що в дитинстві ти дуже любив придумувати ігри й верховодити в них?
2. Чи подобається тобі нині добровільно брати на себе обов’язки організатора справи? Як ти вважаєш, які є у тебе якості організатора?
3. Які зобов’язання ти хотів би взяти на себе в класі, школі?
4. Ти можеш тривалий час енергійно працювати разом з іншими?
5. Чи завжди ти виконуєш те, що пообіцяв, і зазвичай робиш це добре?
6. Чи впевнено ти почуваєш себе, коли тебе просять показати свою роботу класу? 
7. Тебе часто тягне до справ у класі, що вимагають твоєї ініціативи або наполегливості?
8. Чого тобі бракує, щоб бути хорошим організатором? Чого тобі слід ще навчитися?
9. Кого в класі ти вважаєш здібним організатором? Чому?
10. Чи хотів би ти поділитися власним досвідом та допомогти іншим його здобути?

Заняття 1. Кого називають лідером?


Мета: познайомити учасників між собою, визначити рівень компетентності членів групи щодо поняття лідерства.
Час: 1год 40 хв.
Вправа 1. «Знайомство».
Мета: налаштувати учасників на роботу, визначити авторитетних для них осіб.
Час: 10 хв.
Хід проведення
Учасникам, що знаходяться в колі, пропонується назвати своє ім'я і привітатися так, як би, на їхню думку, привіталась та людина, на яку вони хотіли б бути схожими. Решта присутніх відгадують цю людину-образ.

Вправа 2. Прийняття правил роботи у групі «Закон групи».

Мета: визначити правила роботи групи.
Час: 15хв.
Ресурси: плакат «Закон групи», аркуші А-4 , маркери

Хід проведення

Учасників об'єднуємо у 2 підгрупи, які готують правила роботи в групі. Через 5 хв презентують свої заготовки. Тренер записує правило після того, як група голосує за кожний пункт « законопроекту». У кінці всі підписуються на знак прийняття «Закону».

Вправа 3. Інформаційне повідомлення про зміст тренінгу.
Час: 5 хв.
Як майбутні повноправні громадяни, діти і молодь потребують участі у соціальному житті, яка стимулює розвиток самоповаги та соціальної компетентності. Участь дітей та молоді у суспільному житті призводить до зниження кризових явищ у дитячому і молодіжному середовищі, тобто у ваших руках можливість вдосконалювати своє сьогодення та будувати майбутнє за своїм баченням. Даний тренінг має на меті стимулювати ваш творчий потенціал та ініціативність, допомогти вам проаналізувати свої можливості та знайти шлях до вдосконалення, зрозуміти своє місце у житті та «приміряти» роль лідера. Ми будемо працювати над собою сьогоднішнім та завбачати себе майбутнього, орієнтуватися на роботу над собою та побудову стосунків з іншими. Побажаймо нам успіху!

Вправа 4. Визначення очікувань учасників «Пік лідера».

Мета: визначити очікування учасників тренінгу

Час: 10хв.
Ресурси: плакат з намальованою горою «Пік лідера», липкі стікери, ручки.

Хід проведення

Учасникам пропонується записати на липких стікерах свої очікування від тренінгових занять та приклеїти їх біля підніжжя гори. Тренер зачитує усі записи та висловлює надію, що по завершенні занять ми зможемо видертись на гору.

Вправа 5. «Асоціативний ланцюжок».

Мета: визначити обізнаність учасників з питання «лідерство», сприяти розвитку творчої уяви.
Час: 15 хв.
Ресурси: ватман, маркери.

Хід проведення
Тренер пропонує учасникам групи називати асоціації, які викликає у них слово «лідерство». Усі асоціації записуються на плакаті.

Вправа 6. «Емблема лідерства».

Мета: сприяти усвідомленню змісту поняття "лідерство", стимулювати творчу активність членів групи.
Час: 35 хв.
Ресурси: аркуші А-4, маркери, кольорові олівці чи воскова крейда.
Хід проведення

Тренер пропонує учасникам, базуючись на власному баченні лідерства та групових напрацюваннях, створити емблему лідерства, яку можна було б використати як символ на прапорах молодіжних організацій, на буклетах, значках, документах, газетах молодіжних чи дитячих об'єднань. Через 10 хв учасники презентують свої емблеми. На наступному етапі ведучий об'єднує їх за схожістю ідеї на малюнках та пропонує групам протягом 10 хв визначити, що у них спільного та сформулювати девіз, який демонстрував би сутність їх емблем. Групи презентують свої доробки.

Вправа 7. «Телеграма кумиру»
Мета: отримати зворотній зв'язок від учасників.
Час: 10 хв.
Ресурси: стандартні бланки для телеграм, ручки.
Хід проведення
Тренер пропонує відправити телеграму своєму кумиру з інформацією про те, що учасники дізналися на занятті, що сподобалось, що ні. Телеграми зачитуються (за бажанням), решта – «відправляють» тренеру.




Немає коментарів:

Дописати коментар